Waarom heb je een CX programma nodig?
Je loopt geld mis door de risico's op klantverlies in jouw klantreis! Organisaties die hun klanten de beste ervaring bieden zorgen voor meer omzet, klantbehoud en klantsucces. Door de goede klantervaring komen klanten eerder terug, vertrekken ze minder snel naar de concurrent en blijven ze langer klant.
Food for thought:
Klanten kunnen eenvoudig jouw producten en diensten vergelijken.
Wees je ervan bewust dat deze vergelijking niet direct branchegebonden hoeft te zijn.Een klant kan bijvoorbeeld makkelijk een softwareproduct vergelijken met een tv-serie.
Klanten vergelijken niet alleen prijzen en producten, maar ook de ervaring en waarde. De dingen waar klanten gelukkig van worden, verschillen nauwelijks per bedrijfstak. Welke ervaring geeft de klant de meeste waarde?Vraag jezelf het volgende af: Staat de klant écht centraal in jouw organisatie?
Is iedereen in het bedrijf voortdurend bezig met het verbeteren van de service en dienstverlening? Of is eigenlijk maar één persoon of afdeling daarvoor verantwoordelijk?
De betrokkenheid van werknemers is belangrijk om draagvlak in je organisatie te creëren en te behouden. Een organisatie waar de klant centraal staat resulteert in meer gestimuleerde werknemers.
De werknemers zorgen voor meer groeisuccessen en klantambassadeurs. Dit resulteert in een succesvollere organisatie met als gevolg: Een stijging in gestimuleerde werknemers, groeikansen en klantambassadeurs. Hierdoor zijn de volgende resultaten te behalen:
✅ Klanten.
✅ Kostenbesparing.
✅ Aanpassingsvermogen.
✅ Een beter resultaat onderaan de streep.
⬆ De totale omzet stijgt.
⬆ De werknemerstevredenheid stijgt.
⬆ De klanttevredenheid stijgt.
⬆ Aantal klantambassadeurs stijgt.